7 Şubat 2013 Perşembe

Yavru köpek çişini öğrenecek!

Evde geçirdiğimiz zamanlar işkenceydi. Hep öyle hatırlıyorum ve anlatıyorum. Ama onu mıncıkladığım, yerden havaya zıplatarak kendimce oyunlar oynadığım zamanlar geri gelmeyeceği için üzülüyorum. Her kötü zamanımızın, aslında güzel izleri olduğu gerçeğiyle çok sonra yüzleşiyorum. Şimdi gene sorsalar lanet okurum, bir sürü şey sayarım ama içinde ufak ya da büyük güzellikler olmasa katlanılamayacağına eminim. Aşılarının bitmesine yakın artık evin heryerine işemekten vazgeçmişti zeka küpü. İşediği her yerden sonra gazetelerin üzerine koyup bekleme seanslarımız çok ünlüydü. Hatta çoğuna tanık olan arkadaşım bir gün, sen bunu gazeteye koyuyorsun çiş buraya filan diyorsun ama o tavana bakıyor, resmen kale almıyor seni demişti :) öyle ya da böyle çin işkencesi çektirmişim aslında doğru diyemem ama bir şekilde anlaştık veletle. Her zaman tuturamasada genel olarak çişini gazeteye yapabiliyordu.
Aşıları bitse de dışarıya çıksak diye geberiyordum artık. Bir kolum vileda, bir kolum elektirik süpürgesi olmuştu. Veterinere sık sık aşı olmaya gidiyorduk. Zaman geçtikçe iyice şişti bizimki. Yine bir gün veterinere giderken, artık koptu kollarım kucağımda taşımakta diye bıraktım bunu kaldırıma. Hadi dedim bakalım yürüyecekmisin. Haspam yıllardır sokaklardaymış gibi pıtır pıtır yürüdü benimle. Biraz yerleri koklayarak ilerledikten sonra aldım geriye kucağıma yolumuza devam ettim. Veterinere gidince anlattım. Bir zılgıt daha yedim. Başlangıcı güzeldi, aferin dedi :) Sonra iyi halt ettin dedi :) Aşıları bitmeden neden yürütüyorsun, bağışıklık kazanmadı daha, o olur, bu olur dedi durdu. 'Tamam yaa bi daha yapmam' diyebildim sadece.
Sonra tombik köpeğimi kucağımda söylene söylene taşıdım. Aşılardan sonra çıktık dışarıya, o park senin bu park benim gezmeye başladık. Çıkmaz olaydık dediğim zaman ilk günlerden başladı. Günde en az 5 kere indiriyorum, yetmiyor eve de yapıyordu gerizekalı. Her çıkışımızda tuvaletini yapmıyordu. Yapsın diye elimde gazeteyle parka gidiyordum bizimki etraf koklamaktan, köpeklerle oynamaktan ihtiyaç gidermeden eve dönüyordu. Eve gelip gazeteye yapıyordu ama!
 
 
Minnacık birşeysin nerde saklıyorsun bunları diyip duruyordum. Yavru köpekler sık sık tuvalete çıkarmış anladık da bu fazla değil mi yavru kurt diye söyleniyordum hep.  Fazla değilmiş, yavru köpek dışarıya alışması için gerekirse 8 9 kere bile dışarıya çıkarılmalıymış. Sonra öğrendik!

2 yorum:

Atolye Idil Korkmaz dedi ki...

Kaç aylıkken çişini tam öğrendi peki?
Ben İdil bu arada, Zumba'nın sahibesi. Diğer adıyla Luna. Luna adını yabancılar tebelleş olmasın diye kullanıyorum. Tuğba Zumba'yı bilir :) 2. isim fikrini de onun anlattığı bir hikayeden arakladım.

Unknown dedi ki...

En kısa zamanda Zumba'yla tanışmayı diliyoruz :) Mocha büyük tuvaletini 4 aylıkken dışarıya yapıyordu ancak çişini tutmakta zorlandı. Yanlış hatırlamıyorsam ben 6 aylık olmak üzereyken evden tuvaletini kaldırmıştım ama bizim tuvalet maceramız biraz değişiktir, doğru örnek teşkil etmeyiz :) daha sonra anlatacağım hikayelerle eşi benzeri zor bulunur bir köpeğim olduğu konusunda hak vereceğinizi düşünüyorum :) şaka tabi aramızda kalsın ben beceriksizim de :)