16 Mart 2013 Cumartesi

Köpeğim yemeğini isterse yemesin


islak patiHani bir söz vardır 'yemedim yedirdim, giymedim giydirdim' denir. Ben ayıma genelde yemedim yedirdim, içmedim içirdim diyorum ya da yalan olur beraber yedik içtik diyelim. Geldiği günden beri doymak nedir bilmediğini düşünüyorum. Beynini giden sinyallerde sorun var gibi. Ne versen yer dedikleri modellerden bizimki. Markasını söylemeye gerek yok ama bebekliğinden beri Türkiye'de bulunan en iyi kuru mamalarla besleniyor hanımefendi. İlk geldiği hafta veterineri yemeğini yemezse şöyle yap böyle yap dedi ama hiç gerek kalmadı. Çünkü arkadaş mama kabına ne koysan löp diye yutuyordu. Şiştikçe şişmesini geçtim bir ara o kadar hızlı yemenin karşılığında mamayı olduğu gibi yedikten iki dakika sonra önüme sermişti. Panik bir insan olduğum için veterinere koştum tabi. Az az ver ve yavaş yemesini sağla filan demişti. Az da versem baktım tek hamlede yutuyor çiğnemeden birkaç kere yanına gidip tamam diyip ilk lokmasında göğsünden çektim hayvancağızı. Üç gün sonunda tam yanına giderken ağzımdan çıkan 'tamam' sözüyle geriye çekilmesi karşısında 'yok artık' dedirtmişti bana. Hayır yani akıllısın bana mı salak rolüne yatıyorsun, yoksa hakikaten salak mısın dediğim çok olmuştur. :)
 
islak pati Yemek yemesi konusunda hiç sıkıntı yaşamadık değil tabi ki. Bir süre sonra haspam mamasını beğenmedi. Tam da hatırlamıyorum ama belki ödül olarak verdiğim şeyleri abartmamdan kaynaklı, belki yaz geldiği için sıcakla yemek istememesinden kaynaklı mamasını yememeye başlamıştı. Hemen öğrendiklerimi uyguladım tabi. Mama kabına hafif ılık su koydum, 10-15 dakika içinde yemedi hemen kaldırdım. Birkaç gün defalarca yaptım bunu. Dördüncü günün sonunda ben kazandım. Kaç gün daha sabrederdim bilemiyorum ama ya o mama yiyecekti ya da benim yemeklerimden yiyecekti. Benim yediklerimden yiyemezdi, onun için sağlıklı değildi. Her gün ona yemek yapmak gibi bir düşüncem de olamazdı. Yani sonuna kadar sabredip ben o mamayı yedirirdim.
 
Tanıştığım köpek sahiplerinden çok duyduğum bir cümledir. Bizimki mamasını yemiyor, sevmiyor gibi şeyler. İki üç kere mamasını yemeyen köpeklerinin önüne değişik(!) yiyecekler koyuyorlar. Sonucunda mamayı ben olsam bende yemem. :) Neyin, kime, neden, nasıl zararlı ve yararlı olacağına herkes kendi karar verir ancak ben kendimi biliyorum ve hiçbir zaman köpeğimin alması gereken tüm besinleri veremeyeceğime eminim. Ben kolay yoldan kuru mamaları seçenlerdenim.
Mocha da mama kabının yanında uyuya kalanlardan. Herhalde mutludur. :)
 

Hiç yorum yok: